niedziela, 16 grudnia 2012

Rolada orzechowa

Rolada orzechowa
na podst. "Kuchnia kresowa z Podlasia" A.E. Stawska

Ciasto:
3 szklanki mąki (użyłam 500 g)
250 ml mleka (użyłam 200 ml)
50 g świeżych drożdży (użyłam 30 g)
4 łyżki cukru
3 żółtka (użyłam 4)
4 łyżki oleju
1/2 łyżeczki soli (użyłam 1/4)

Masa orzechowa*:
400 g zmielonych orzechów włoskich
3/4 szklanki cukru (użyłam 200 g)
1 jajko

Lukier:
1 szklanka cukru pudru
4 łyżki gorącej wody



Masa:
Jajko utrzeć z cukrem. Dodać orzechy, dokładnie wymieszać.

Ciasto:
Mąkę przesiać do miski.
Drożdże rozetrzeć z cukrem, wlać ciepłe mleko. Mleko wlać do mąki i pozostawic na ok. godzinę, aż drożdże się spienią, miskę przykryć ściereczką (pominęłam ten etap, przyp. L)
Do rozczynu z mąką dodać resztę składników i wyrobić lśniące ciasto. Ciasto przykryte ściereczką odstawić do wyrastania na ok. godzinę (powinno podwoić objętość).
Ciasto wyłożyć na stolnicę (oprószoną mąką, przyp. L) i rozwałkować na kwadrat grubości 1-2 cm.
Na rozwałkowane ciasto wyłożyć nadzienie. Zwinąć w rulon i wyłożyć na posmarowaną olejem blachę. Pozostawić do wyrośnięcia na 15-20 minut. (Ja posmarowałam ciasto żółtkiem wymieszanym z łyżką wody, L.)
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st C i piec 35-40 minut.
Po ostudzeniu polać lukrem:

Lukier:

Do cukru wlać gorącą wodę i utrzeć do białości.

*Przy tej ilości ciasta, można spokojnie podwoić ilość składników do masy.

z whiteplate.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz