sobota, 24 listopada 2012

Sos pomidorowo – czosnkowy wg mamy Michała


I etap

Składniki
5 kg pomidorów (bez skórek, pokrojone na 2-4 kawałki)
1 kg kwaśnych jabłek (obranych, z wyciętymi środkami i pokrojone na kawałki)
1 kg papryki słodkiej (wycięte środki i pokrojone na kawałki)
1 kg marchwi (obrana i pokrojona na kawałki)
3-5 szt czuszki (u mnie papryczka chili)

Przygotowanie
Wszystko wrzucamy do garnka (dużego) i gotujemy 2h.

II etap
po 1,5 h dodajemy

Składniki
250 g czosnku
250 g octu (ja dałam mniej)
250 g cukru (ja dałam mniej, niecałe 200 g)
0,5 l oleju

Przygotowanie
Wszystkie pozostałe składniki wrzucamy do gotującego się sosu i jeszcze ok 30 min gotujemy na małym ogniu.

Na koniec wszystko miksujemy w blenderze i przelewamy do wyparzonych słoików. Stawiamy gorące do góry dnem i zostawiamy tak aż do wystygnięcia.

Uwaga!!! Ja zrobiłam z połowy przepisu i ledwo zmieściłam się w 5 litrowym garnku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz